Social Media marketing

 

Het belang van social media zit hem vooral in het 'connected' blijven met uw (potentiële) klanten. Zo kunt u aan de slag gaan met 'harketing' om zelf potentiële klanten te benaderen via social media (bijvoorbeeld door mensen uit jouw doelgroep te gaan volgen en tweeten via Twitter).

Daarnaast kunt je social media ook gebruiken om community's te onderhouden of om jezelf te profileren via een fanpage. Als je veel 'likes' hebt op zo'n fanpage en dit kunt laten zien op je website, heb je ook direct bewijs dat uw bedrijf een goede naam heeft.

Je zou denken dat het grootste gedeelte van de bedrijven in Nederland wel actief zou zijn op social media. Niets is minder waar... Slechts een derde heeft een social media account en minder dan een vijfde maakt hier actief gebruik van.

Naast de activiteiten die je op je eigen website vervult kan social media ook meehelpen aan de SEO waarde van je website. Google kan bijvoorbeeld zien als je website regelmatig wordt gedeeld op social media.

Dit zijn in feite ook een soort van backlinks, en daarom geeft Google er waarde aan.