Mobile & Billboard Advertising

 

Het succes van dit mediumtype was in het verleden slecht meetbaar. Omdat buiten zoveel meer omgevingsfactoren en storingsfactoren aanwezig zijn, dan in de beslotenheid van thuis kon er geen inzicht gegeven worden in de performance van buitenreclame. Inmiddels is het bereiksonderzoek van Summo vernieuwd en biedt dit meer inzichten dan ooit tevoren.

Outdoor advertising is bij uitstek geschikt voor een regionale aanpak van uw campagne. De branche heeft in de loop der jaren enorm veel mogelijkheden gecreëerd in de vorm van bijvoorbeeld spectaculairs. U kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Outdoor is geen doelgroepspecifiek medium en dus alleen geschikt voor boodschappen t.b.v. een breed publiek.

EXPLOITANTEN

  • JCDecaux: landelijke aanbieder van billboards, vitrines, mupiís en abriís
  • Exterion Media: landelijke aanbieder van billboards, abriís, stations, trein
  • Hillenaar: regionale aanbieder van billboards, vensters, abriís, Schoolboards
  • Centercom, buitenreclame in stadscentra, winkelcentra en supermarkten.
  • Interbest: landelijke aanbieder van grote reclamemasten
  • Abriís: geplaatst in bushokjes, vlakken van binnenuit verlicht, dubbelzijdig
  • M.U.P.I.ís: zelfde als Abriís, maar dan stand-alone en op achterzijde stadsinformatie
  • Billboards: bord 3,32 x 2,36 m langs in- en uitvalswegen en doorgaande routes 
  • Vitrines: zelfde als Billboard, maar dan van binnenuit verlicht in stad en langs drukke wegen
  • Vervoersreclame: op bus, tram, trein, vrachtwagen, taxi, etc.
  • Reclamemasten: langs rijkswegen en bij winkelcentra
  • Overige: mobiele billboards, promobikes, schoolboards, studiís, sky advertising, lichtreclame, etc.
  • Ecobin: een nieuwe, efficiÎnte combinatie van reclamezuil en papierbak.